A Közlekedési Múzeum az 1896-os budapesti millenniumi kiállítás új, impozáns épületében a Közlekedési csarnokban született meg. Itt bemutatták a hazai közlekedés, az akkori nagy sikerágazat, a vasút fejlődésének eredményeit. 1899-ben nyitotta meg kapuit az akkori épületben és a bemutatott gyűjteményre alapozva a Közlekedési Múzeum. 45 éven keresztül a neve Magyar Királyi Közlekedési Múzeum volt, a második világháború idején az épületet bombatalálat érte.
1966-ban nyitották meg újra a helyre állított, ám a régi díszes kupolájától megfosztott épületet, 1987-ben újabb épületszárnnyal bővítették és 2016-2017-ben történt lebontásáig ebben az állapotában volt látogatható. A Liget Budapest Projekt keretében abból a célból bontották le az épületet, hogy helyére egy teljesen új épületet emeljenek, azonban az eredeti tervekkel ellentétben az központi épületet mégsem a Városligetben, hanem majd egy teljesen új helyszínen építik fel. 2008-ban a Közlekedési Múzeumot összevonták az Országos Műszaki Múzeummal ezért a neve ma Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum.
A központi épületen kívül, jelenleg is működik több állandó kiállítása a múzeumnak. Budapesten található meg Közép-Európa legnagyobb interaktív vasúti emlékparkja.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B terminálja mellett elhelyezkedő Aeropark repülőgép múzeum.
A kontinens első földalattijának állít méltó emléket a Földalatti Vasúti Múzeum.
2017-től megújult tárlattal látogatható az egyik különleges kiállítóhely, a Vigadó térnél álló Kossuth Múzeumhajón.
A parádi Cifra-istállóban a XIX. - XX. századi hintók, fogatok, szánok, konflisok, fiákerek tekinthetőek meg.
A Múzeum legújabb szerzeményei az autóbuszgyártás meghatározó jelentőséggel bíró Ikarus buszok, a 200-as autóbuszcsalád egyik tagja a 260-as illetve az Ikarus 415. A 260-as modell, a világ legnagyobb darabszámban gyártott autóbusza volt, 1971-ben jelentek meg és a sorozatgyártásuk 1973-ban kezdődött el. Összesen 72 548 darabot értékesítettek, ezzel az Ikarus egyik legjelentősebb üzleti sikere is a modellhez kapcsolódik. Négy kontinens 26 országába értékesítették a közlekedési eszközöket. Mindkét busz a Magyar járműgyártás történetének kiemelkedő alkotása. A Múzeum elkötelezett a hazai járműgyártás emlékeinek megőrzése mellett. A gyűjteménygyarapítás célja, hogy a hazai járműtörténet és közlekedéstörténet minél nagyobb részét őrizzük meg és tegyük mindenki számára megtekinthetővé.
Utolsó kommentek