Az elektromos autó, villanyautó vagy villanymotorral meghajtott autók az elektromos energiát akkumulátorból nyerik, de vannak olyan elektromos autók is, amelyek szuperkondenzátorban tárolják az elektromos energiát. Az elektromos hajtású autó gondolata egyidős a benzinmotoros autóéval. Az angol Thomas Parker fejlesztette ki a XIX. század végén az első ilyen autót.
A szuperkondenzátorban vagy elektromos duplaréteg kondenzátorban vagy ultrakapacitásnak nevezett elektrokémiai kondenzátorban a tárolható energiasűrűség több mint ezerszerese a más kapacitásokban tárolható energiasűrűségnek.
A XXI. században a BYD F3DM autó volt az első, ami nem elektromos, de hibrid üzemű autóként került kereskedelmi forgalomba, hálózatról tölthető és 2008. december 15-től lehetett megvásárolni Kínában.
149 800 jüanba, akkori árfolyamon 21 900 amerikai dollár volt az ára.
Az elektromos autók Kínában terjednek el a leggyorsabban a világon. Az elmúlt évben 800 000 teljesen villanyhajtású vagy hibrid autó került forgalomba Kínában, ami azt jelenti, hogy 57 százalékkal növekedett a számuk, ebben az évben egymillió új elektromos autót várnak.
Az áttérést a pekingi vezetés nem környezetvédelmi szempontok miatt szorgalmazza, sokkal inkább gazdaságpolitikai okok miatt, a céljuk az, hogy Kína legyen a főszereplője az elektromobilitás területén az egész világon és ezzel csökkenti függőségét is az olajimporttól.
A VW kínai partnereivel az elkövetkező hét évben 10 milliárd eurót fektet a villanyautók gyártásába, de több Kínában működő autógyár is bejelentette, hogy felfuttatja elektroautó termeléséét.
2025-ig a VW 40 olyan új autótípust készít, ami alternatív meghajtással működik, és 2020-ig évente 400 000 kocsi eladását irányozták elő, 2025-ig ez a szám 1,5 millióra növekszik.
Olyan kisebb, könnyebb, mozgékonyabb autók állnak előtérben, amelyeknél nem szempont az akkumulátor kapacitása. Ezeket a modelleket leginkább városi közlekedésre tervezik.
A kormány elrendelte, hogy 2019-ig az autók tíz százalékának tisztán elektromos vagy hibrid meghajtással kell rendelkeznie.
Utolsó kommentek