Kína városi közlekedés elektromos autó villanyautó villanymotorral meghajtott autó szuperkondenzátor elektromos duplaréteg kondenzátor ultrakapacitás BYD F3DM VW

Az elektromos autó, villanyautó vagy villanymotorral meghajtott autók az elektromos energiát akkumulátorból nyerik, de vannak olyan elektromos autók is, amelyek szuperkondenzátorban tárolják az elektromos energiát. Az elektromos hajtású autó gondolata egyidős a benzinmotoros autóéval. Az angol Thomas Parker fejlesztette ki a XIX. század végén az első ilyen autót.

 

Kína városi közlekedés elektromos autó villanyautó villanymotorral meghajtott autó szuperkondenzátor elektromos duplaréteg kondenzátor ultrakapacitás BYD F3DM VW

A szuperkondenzátorban vagy elektromos duplaréteg kondenzátorban vagy ultrakapacitásnak nevezett elektrokémiai kondenzátorban a tárolható energiasűrűség több mint ezerszerese a más kapacitásokban tárolható energiasűrűségnek.

Kína városi közlekedés elektromos autó villanyautó villanymotorral meghajtott autó szuperkondenzátor elektromos duplaréteg kondenzátor ultrakapacitás BYD F3DM VW

A XXI. században a BYD F3DM autó volt az első, ami nem elektromos, de hibrid üzemű autóként került kereskedelmi forgalomba, hálózatról tölthető és 2008. december 15-től lehetett megvásárolni Kínában.

Kína városi közlekedés elektromos autó villanyautó villanymotorral meghajtott autó szuperkondenzátor elektromos duplaréteg kondenzátor ultrakapacitás BYD F3DM VW

149 800 jüanba, akkori árfolyamon 21 900 amerikai dollár volt az ára.

Az elektromos autók Kínában terjednek el a leggyorsabban a világon. Az elmúlt évben 800 000 teljesen villanyhajtású vagy hibrid autó került forgalomba Kínában, ami azt jelenti, hogy 57 százalékkal növekedett a számuk, ebben az évben egymillió új elektromos autót várnak.

Kína városi közlekedés elektromos autó villanyautó villanymotorral meghajtott autó szuperkondenzátor elektromos duplaréteg kondenzátor ultrakapacitás BYD F3DM VW

Az áttérést a pekingi vezetés nem környezetvédelmi szempontok miatt szorgalmazza, sokkal inkább gazdaságpolitikai okok miatt, a céljuk az, hogy Kína legyen a főszereplője az elektromobilitás területén az egész világon és ezzel csökkenti függőségét is az olajimporttól.

A VW kínai partnereivel az elkövetkező hét évben 10 milliárd eurót fektet a villanyautók gyártásába, de több Kínában működő autógyár is bejelentette, hogy felfuttatja elektroautó termeléséét.

Kína városi közlekedés elektromos autó villanyautó villanymotorral meghajtott autó szuperkondenzátor elektromos duplaréteg kondenzátor ultrakapacitás BYD F3DM VW

2025-ig a VW 40 olyan új autótípust készít, ami alternatív meghajtással működik, és 2020-ig évente 400 000 kocsi eladását irányozták elő, 2025-ig ez a szám 1,5 millióra növekszik.

Olyan kisebb, könnyebb, mozgékonyabb autók állnak előtérben, amelyeknél nem szempont az akkumulátor kapacitása. Ezeket a modelleket leginkább városi közlekedésre tervezik.

A kormány elrendelte, hogy 2019-ig az autók tíz százalékának tisztán elektromos vagy hibrid meghajtással kell rendelkeznie.